Sunday, May 10, 2009

Selamat Pengantin Baru Ewan & Ju
















Kebetulan jatuh pada hari ibu semalam, aku dapat job ambil gambar orang bersanding di Tanjong Karang. Pihak lelaki. Kira majlis menyambut menantu la ni... Maka aku terbabit mengabadikan saat indah kedua mempelai ni melalui bidikan kamera aku.





Kesian rombongan pengantin ni. Datang dari jauh. Nun dari Felda Mempaga 2, Pahang. Sampai di Tanjong Karang dah tengah hari. Berpeluh-peluh mereka semua. Almaklum sahajalah, sekarang ni musim panas yang melampau. Terpaksalah menahan perit dimamah mentari. Dalam pada itu aku yang bersyukur sebenarnya. Cahaya yang cukup terang membolehkan aku mendapatkan gambar yang cantik tanpa menggunakan flash light yang berkuasa tinggi.





Apa yang menariknya dalam majlis di sini adalah semangat gotong-royong yang diamalkan oleh masyarakat setempat. Mereka memasak hidangan kenduri secara kerjasama. Jarang diamalkan pada masa kini kerana kebanyakan tuan rumah lebih cenderung menggunakan khidmat caterer.





Selesai shooting jam 4, aku cepat-cepat membungkus segala peralatan kamera aku. Aku perlu bergegas pulang untuk pergi ke rumah mak aku. Sambutan Hari Ibu aku buat bersama adik beradik yang lain sebagai menghargai jasa dan pengorbanan ibu terhadap kami semua. Tak ternilai harganya...





Selamat Hari Ibu, mak. Kami semua sayangkan mak.....





1 comment: